313 نفر
نوشته شده توسط : منتظر

313 نفر

تا به حال فکر کرده‌اى عددها چه نقشى در سعادت انسان ها دارند؟ و این‌که 7 و 12 و 40 و 70 و... چه نقشی در اعمال ما و قبولى شان دارند؟ اینکه 33 چقدر با ما مأنوس است، بى آنکه بدانیم و بخواهیم؟ 313 هم همین‌طور؛ البته رمز و راز آنها بر ما چندان معلوم نیست، اما شاید ردى بتوان از 313 در روایاتمان گرفت.

313 عدد یاران حضرت طالوت بوده است، مى دانستى؟! امام باقر(ع) درباره آیه 249 سوره بقره فرموده بودند: همه کسانى‌که در مکه آزمایش شدند تخلف کردند و تنها سربلندان از این آزمایش، 313 تن بودند.

313 تعداد پیامبران مرسلی است که از سوی خداوند به آنها وحى مى شد. امام جواد(ع) در نوشته اى به عبدالعظیم حسنى(ع) ‌ چنین نوشته بودند: «خداوند 124 هزار پیامبر فرستاد که مرسلین از ایشان 313 تن بودند.»

313 تعداد یاران پیامبر در جنگ بدر هم بود، و اصلاً در روایت تصریح شده که تعداد یاران حضرت مهدى(ع) همان تعداد یاران پیامبر در جنگ بدر است.

جالب آن‌که از بین این 313 نفر، پنجاه نفر زن هستند. امام باقر(ع) فرمود: «313 تن نزد او [مهدى عج] مى آیند که با آنان پنجاه زن هستند. پس زنان هم اگر بخواهند مى توانند از یاران خاص امام باشند. خودسازى بر اساس معیارهاى اخلاقى و تکامل در علم و عمل و مشارکت در پشت جبهه هاى فرهنگى و سیاسى مى تواند آنها را در رسیدن به این مرتبه عظیم یارى دهد.





:: موضوعات مرتبط: انتظار فرج , منتظران , ,
:: برچسب‌ها: انتظار , منتظر , امام زمان , موعود , حضرت مهدي , ياران مهدي , قيام , قائم , دفتر انتظار , فراق يار , مدار انتظار , مشهد , جمكران , قم , شام , مكه , سينه زن , نور , مستضعفين , شب جمعه ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست